• Banoffee Pie
  • Chokladbitar med jordnötssmör
  • Cookie dough fudge
  • Dammsugare, low carb
  • Devil’s food muffins
  • Fudgebrownie med mandelsmör
  • Glutenfria Pannkakor
  • Jordnötskakor med cornflakes
  • Kladdkaksmuffins, mejerifria
  • Kolasnittar
  • Krämig lakritsglass med brynt smör
  • LCHF-knäcke
  • No bake Snickersbar
  • Peanut butter caramel brownie
  • Rulltårta med hallon
  • Salted caramel brownie
  • Sarah Bernhardt
  • Snickers
  • Sommarbrownie
  • Twix, hälsosamma

Mitt nya år!

on torsdag, 04 januari 2018. Posted in Föräldralivet, Entreprenörskap

Gah SOM jag har längtat till att få komma tillbaka till mitt jobb (alltså mitt företagande)! Det kanske är lite tabu att säga så men att hänga hemma med ett-två barn i typ två veckor gör att det KLIAR i min kropp. Det ska bli så skönt nu när vardagen börjar rulla på lite mer igen. Från och med december skulle jag ha jobbat i genomsnitt 40% per vecka, men på grund av kräksjuka och jul, har jag fått ungefär en vecka av detta. Nu hoppas jag att vi håller oss friska och att vår kommande lägenhetsvisning inte ska ta för mycket tid.


Jag har funderat lite på vad jag vill med 2018. Eftersom jag under 2018 till majoriteten kommer att vara föräldraledig med Aline kommer så klart mycket av min tid och prioriteringar ligga där. Annars vill jag ha som mål att:

-
Våga ta mer risker både i jobbväg och privat. Jag är en trygghetsjunkie av stora mått (märkligt nog i allt förutom att satsa på mitt egna företag då jag sagt upp mig från anställningar/konsultande för att kunna satsa mer på mitt egna), och jag ska fortsätta gå utanför min comfort zone! Och försöka att inte övertänka allt.

-
Jag ska hitta mer långsiktiga/löpande samarbeten till mitt företag! Enstaka samarbeten i all ära, men att leta upp nya företag (vilket jag i och för sig slutat med på grund av tidsbrist) och att skapa en initial kontakt tar mycket tid.

-
Hitta fungerande rutiner för min jobbsituation där jag som tidigare nämnt jibbar på 40% (hemifrån) och är föräldraledig på 60%. Det är svårt att dela upp privatliv och företagande kan jag lova och därför ska jag försöka avgränsa dessa - men samtidigt kunna ha möjlighet att kanske träna på dagen eller hämta tiidgare för att istället jobba en stund på kvällar och helger!

-
Träna, träna, träna! Detta gör jag visserligen ändå utan att det som mål, men jag vill ha träningen i mitt liv! Nu har träningstillfällena gått från 4 ggr/vecka till 2 ggr/vecka jämfört med innan och efter barn, men det räcker ändå. Jag mår så bra av att träna - speciellt som jag har lite av en hyperaktiv personlighet...

 

Baka Sockerfritt

Lämna en kommentar