• Brownie med chokladdoppade jordgubbar
  • Chokladrutor med cornflakes
  • Dalgona Coffee
  • Dammsugare, low carb
  • Drömrulltårta
  • Glutenfria Pannkakor
  • Jordnötskakor med cornflakes
  • Kladdig hallonkaka med vaniljfyllning
  • Kladdkaksmuffins, mejerifria
  • Kolasnittar
  • Lättgjorda bountyrutor
  • Mjuk chokladkaka
  • No bake Snickersbar
  • Rulltårtstårta
  • Salted caramel brownie
  • Salted caramel chokladkaka
  • Sandkaka, utan tillsatt socker
  • Twix, hälsosamma
  • Äppelkaka med kolasås
  • Äppelkaka med tosca

Födelsedagsfrukost - Hälsosamma Våfflor

on söndag, 23 november 2014. Posted in LCHF/low carb

Igår tänkte jag festa till det med att göra våfflor till födelsedagsfrukost. Jag blev så sugen när det på jobbkursen gick att grädda egna våfflor på frukostbuffén. Jag var bara tvungen att äta våfflor igen! Det blev en perfekt och god start på dagen (efter en joggingtur), och jag åt den med mycket grädde och en rejäl klick jordgubbssylt utan tillsatt socker (färdigköpt).
 
Idag ska jag åka till Gamla Stan med Artur för att kika på den lilla julmarknaden där. Jag vill ha lite mer julstämning, så detta ser jag fram emot. Även en fika i stan står på agendan, och kanske att vi går förbi en barnvagsbutik om tiden räcker till. Supermys! Det som saknas är några snöflingor som sakta dalar ner från himlen. Ha en finfin söndag alla ni!
 
 
 

Våfflor - 2 till 3 stycken

2 ägg
½ dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 dl mjölk
2 krm vaniljpulver
ev. ½ tsk bakpulver

Vispa samman alla ingredienser och låt stå i ca tio minuter. Grädda våfflor i ett våffelgärn (smörj järnet med smör) och servera med exempelvis grädde och sylt utan tillsatt socker.

 
 

Lämna en kommentar